mandag den 5. marts 2012

Smoothies

En glimrende måde at få mere frugt ind i sin kost på er ved hjælp af smoothies. Smoothies kan bruges til morgenmaden, i stedet for juice eller som mellemmåltid.

Fordelen ved dem er, at de er sprængfyldt med vitaminer og mineraler mm. og så smager de rigtig godt. Man kan med fordel bruge sunde olier og proteinpulver i smoothies, hvilket gør dem endnu mere sunde og giver samtidigt noget mere "gods".

Eksempel på en sund og lækker smoothie:

5-6 frosne jordbær
1 banan
melon eller ananas
appelsinjuice
3 spsk hørfrøolie
2 spsk proteinpulver
evt. lidt vanilie

Det hele blendes og drikkes mens det stadig er koldt.

Smoothies kan laves på mange forskellige måder, så der er rig mulighed for at variere. Velbekomme. :-)

1 kommentar:

  1. Hmm lækkert.. jeg plejer at putte lidt fibre i mine smoothies også. Det er super godt for maven. Du kan evt bruge HUSK - som kan købes mange steder.

    Jeg plejer altid at give mine elever på massage uddannelsen et par gode opskrifter de kan give til deres kommende klienter som extra service... må jeg evt. bruge denne opskrift også?

    SvarSlet