mandag den 28. december 2009

Velkommen til bloggen om kvalitets kaffe!

Her på siden vil jeg forklare forskellige områder omkring kvalitets kaffe, så du ved, hvad du skal gå efter, næste gang du ønsker at købe en rigtig god kaffe.

Jeg holder selv af en rigtig god kop kaffe, og jeg har fået øjnene op for, at der ligger en hel verden af spændende information bag dyrkning og drikning af kaffeprodukter, som man kan søge og opleve, på samme måde som f.eks. øl- og vinentusiaster søger og finder viden og oplevelser på deres områder.

På mine indlæg vil jeg bl.a. komme ind på kaffens historie, dyrkningsområder og dyrkningsmetoder, ristning, fairtrade og meget andet.

Det er mit håb og mål, at du efter at have læst mine indlæg, føler at du har fået en grundviden omkring kvalitets kaffe, så du kan være mere bevidst omkring dine valg af kaffe, så du i hvert fald kender forskellen på god og lav kvalitet, og så du kan vælge, hvilken kaffe du gerne vil have.

Bloggen er også ment som en "appetizer" på min hjemmeside, hvor du kan få mere udførlig information omkring den bedste kaffe og kaffemaskine og især espresso kaffe, som af mange betragtes som kaffens Rolls Royce.

Så endnu en gang velkommen. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar